Trouwplannen? Vind hier bedrijven uit de Trouwbranche

Ceremoniemeester Kiezen

0

Een ceremoniemeester kiezen

Jullie zijn er vast al achter gekomen dat het organiseren van een bruiloft een hele klus is. Het is zoveel werk dat jullie het niet helemaal alleen kunnen doen. Hulp is dus van harte welkom. Deze hulp kunnen jullie krijgen van de ceremoniemeester. Hij of zij zorgt ervoor dat alles goed loopt en is het aanspreekpunt voor jullie gasten. Alleen hoe kies je een ceremoniemeester?

Tegenwoordig schakelen veel toekomstige bruidsparen een weddingplanner in. Deze kan ook de taak uitvoeren van ceremoniemeester. De reden dat veel koppels dit doen is, omdat ze een vriend/vriendin of familielid niet mee deze verantwoordelijke en tijdrovende taak willen belasten.

Weddingplanner inhuren 

Het is vaak niet verplicht om een vriend/vriendin of familielid voor de functie van ceremoniemeester te vragen. Jullie kunnen het dus ook aan een weddingplanner vragen. Deze persoon staat verder van jullie af en heeft een andere kijk op zaken.  Ze heeft een objectieve mening en kan jullie dan ook handige tips geven.

Taken van een ceremoniemeester

De taken van een ceremoniemeester zijn heel divers. Zijn of haar werk begint al een aantal maanden voor de grote dag. Vaak heeft een ceremoniemeester in ieder geval dCeremonie van een Bruilofte volgende taken:

  • Trouwkaarten en persoonlijke briefjes versturen
  • Het opstellen van een draaiboek voor de bruiloft
  • Het bijhouden van de cadeaulijst
  • Het functioneren als aanspreekpunt voor de gasten
  • De leiding voeren over speeches en andere stukjes van gasten
  • Het organiseren van het vrijgezellenfeest
  • Het begeleiden van de getuigen en de bruidsmeisjes/jonkers

Een ceremoniemeester heeft dus flink wat taken. Dit zijn taken die erg veel tijd kosten. Aangezien veel aanstaande bruidsparen al deze taken niet willen overlaten aan een vriend/vriendin of familielid, schakelen ze hiervoor vaak een weddingplanner in. Deze functioneert dan als ceremoniemeester .

Flink wat verantwoordelijkheden

Als jullie iemand als ceremoniemeester aanstellen dan geef je deze persoon flink wat verantwoordelijkheden. Deze moet over organisatorische capaciteiten beschikken, maar ook nauwkeurig en gemotiveerd zijn. Verder is een beetje creativiteit ook een pre.

Taken goed bespreken

Wanneer jullie een ceremoniemeester hebben gevonden dan kunnen jullie zelf bepalen in welke mate jullie hem of haar bij de voorbereidingen van de bruiloft betrekken. Als jullie een weddingplanner als ceremoniemeester inhuren dan is het zinvol om samen met haar te bespreken wat jullie nu precies willen en wat er allemaal nog geregeld moet worden.

Een professionele weddingplanner zal een draaiboek opstellen waarin alle activiteiten staan vermeldt die op jullie trouwdag worden uitgevoerd. Verder bevat dit draaiboek ook een dagindeling.

Zorg voor een goede communicatie

Een goede voorbereiding is het halve werk. Daar toe behoort ook een goede communicatie. Het is belangrijk dat jullie een goed contact hebben met de ceremoniemeester. Maak dan ook goed duidelijk wat jullie van haar verwachten. Als ze dit goed weet, kan ze ervoor zorgen dat jullie een geweldige dag beleven.

Wanneer jullie een weddingplanner inhuren om de taak van ceremoniemeester uit te voeren dan hebben jullie te maken met een buitenstaander. Ze heeft een ruime ervaring in het organiseren van bruiloften en een objectieve kijk op zaken. Hierdoor kan ze tot slimme en creatieve oplossingen komen, waarmee ze jullie trouwbudget bewaakt.

 

 

27 maart, 2015 |
Vantage Theme – Powered by WordPress.
Spring naar toolbar